dimarts, 28 d’octubre del 2014

Examen de 2n Bat C

Es tracta de l'examen de 2n Bat C. 

Cal refer les preguntes que es demanen, cadascú té una proposta d'allò que cal fer. 

Enllaço el vostre examen: 2n Bat C. 

Cadascú té els seus criteris que cal fer, la pregunta tres és la més important i cal explicar-la i aprofundir-la, cadascú té la qüestió o el tema que ha de fer, com fer ho? Bloc: 
Recursos argumentatius.
Criteris de correcció.

Teoria: 
Classe i filoxarxa i conceptes.
Models i exàmens resolts: 

Obligacions:
No copiar literalment, fer-ne el teu Plató i la teva feina.
Pregunta 1 i 2 al text, no definicions generals. 
Pregunta 3, tot Plató i bé i àmpliament. No copiar literalment. No tots els conceptes i no tots a l'hora. Els que calgui i explicats.
Pregunta 4: Tres paràgrafs un per autor, a) , b) i C) comparació i semblança i diferència.
Pregunta 5: Valoració i opinió. 

Això cal entregar-ho tots els grups el dilluns 10 de novembre.


NOM: 
Cognoms: 
Nota i qualificació: 

— Com a fundadors de la ciutat —vaig dir jo—, hem d’obligar els homes de naturalesa privilegiada a dedicar-se al coneixement que hem definit com el més sublim, contemplant el bé en si mateix i elevant-se fins a ell per aquest camí aspre de què hem parlat; però després que hagin arribat a aquest punt i hagin contemplat el bé durant cert temps, guardem-nos de permetre’ls el que avui se’ls permet.
 — Què? — No consentirem que es quedin en aquesta regió superior —vaig dir—, negant-se a baixar de nou a la vora dels desgraciats captius, per prendre part en els seus treballs i en els seves cerimònies, tant si són de poca vàlua com de molta. 
— Però haurem de ser tan durs amb ells? —va preguntar—. Per què hem de condemnar-los a una vida miserable quan poden gaudir d’una vida més agradable?
 — Tornes, benvolgut amic —vaig dir—, a oblidar que la llei no ha de proposar-se per objecte la felicitat d’una determinada classe de ciutadans amb exclusió de les altres, sinó la felicitat de tot l’Estat; que, amb aquesta finalitat, unint en harmonia els interessos de tots els ciutadans, s’ha de procurar, per mitjà de la persuasió o de l’autoritat, que es donin els uns als altres tot el suport amb què poden servir la comunitat; i que, en formar amb cura ciutadans com aquests, no es pretén deixar-los lliures perquè facin de les seves facultats l’ús que els vingui de gust, sinó servir-se d’ells amb la finalitat de fortificar els llaços de l’Estat. 
Plató: La República, 519 
1. Expliqueu breument les idees principals del text i com hi apareixen relacionades (entre 80  i 100 paraules). [2 punts] .[Recomanació: Tema del text i de què tracta. ]
2. Expliqueu breument el significat, en el text, de les expressions següents. Son els mots subratllars en el text.  (entre 15 i 25 paraules en cada cas): [1 punt] a) «desgraciats captius»  b) «harmonia» [Recomanació: no fer-ne una definició general.]
3. Per què diu Plató que el coneixement més sublim és la contemplació del bé en si mateix? Feu referència als aspectes del pensament de Plató que siguin pertinents, encara que no apareguin explícitament en el text. [3 punts]  [Recomanació: camí del procés; dialèctica i de la eugenèsia.]
4. Compareu la concepció de Plató del govern just (de justícia) amb una altra concepció del govern just (de justícia) que es pugui trobar en la història del pensament. [2 punts] [Recomanació: serien o les malalties de l’Estat amb Plató mateix i també amb les socràtics i la seva concepció de la llei.] 
5. Creieu que Plató té raó quan defensa que l’Estat ha d’obligar a governar aquells que estiguin millor preparats?  Raoneu i justifiqueu la resposta. [2 punts]
[Recomanació: Ajuda al corrector, treballa bé, ordenament i segurament. Fes-ho bé: bona lletra, estil, cal·ligrafia, ortografia; i deixa marges i espais. Fes de filòsofa o filòsof, raona les respostes].


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada