dilluns, 27 d’octubre del 2014

Examen 2n Bat B.

Es tracta de l'examen de 2n Bat B. 

Cal refer les preguntes que es demanen, cadascú té una proposta d'allò que cal fer. 

Enllaço el vostre examen: 2n Bat B. 

Cadascú té els seus criteris que cal fer, la pregunta tres és la més important i cal explicar-la i aprofundir-la, cadascú té la qüestió o el tema que ha de fer, com fer ho? Bloc: 
Recursos argumentatius.
Criteris de correcció.

Teoria: 
Classe i filoxarxa i conceptes.
Models i exàmens resolts: 

Obligacions:
No copiar literalment, fer-ne el teu Plató i la teva feina.
Pregunta 1 i 2 al text, no definicions generals. 
Pregunta 3, tot Plató i bé i ampliament. No copiar literalment. No tots els conceptes i no tots a l'hora. Els que calgui i explicats.
Pregunta 4: Tres paràgrafs un per autor, a) , b) i C) comparació i semblança i diferència.
Pregunta 5: Valoració i opinió. 

Reclamacions previstes de notes i per escrit a final de curs.











 
Si aleshores algú, per força, arrossegués el presoner alliberat pel pendent abrupte i escarpat, i no el deixés anar abans d'haver arribat a la llum del sol, ¿no és cert que sofriria i que es revoltaria en ser tractat així, i que, un cop arribat a la llum del sol, s'enlluernaria i no podria mirar cap de les coses que nosaltres diem que són vertaderes?
-No podria -digué-, almenys no de cop.
-Necessitaria acostumar-s'hi, si volia contemplar les coses de dalt. De primer, observaria amb més facilitat les ombres; després, les imatges dels homes i de les coses reflectides a l'aigua; i, a la fi, els objectes mateixos.
Després, tot aixecant la vista cap a la llum dels astres i de la lluna, contemplaria, de nit, les constel·lacions i el firmament mateix, molt més fàcilment que no pas, durant el dia, el sol i la llum del sol.
-És clar que sí.
-Finalment, penso que podria mirar el sol, no només la seva imatge reflectida a les aigües ni a cap altre indret, sinó que seria capaç de mirar-lo com és en si mateix i de contemplar-lo allà on veritablement és."
(Plató, República 515)

1. Expliqueu breument les idees principals del text i com hi apareixen relacionades. Ens podem preguntar de què tracta. Temes relacionats, explicació del text i sobre el text. (2 punts). [Recomanació: extensió de 80 a 100 paraules]
2.Expliqueu breument el significat dels següents conceptes: a) “presoner alliberat” ; b) “coses de dalt”. Es troben subratllats: (0,5 punts cadascun): [Obligació i criteri: dintre del text i en el text, no feu definicions generals. Extensió 15 a 25 paraules.]  
3. Què vol dir Plató amb: “mirar-lo com és en si mateix i de contemplar-lo allà on veritablement és”? (Haureu de referir-vos als aspectes generals del pensament de Plató, de les concepcions filosòfiques de classe, del llibre de text que siguin pertinents encara que no apareguin en el text).(3 punts) [Recomanació: camí de la dialètica: puja?, baixa? on va?]
4. Compareu la teoria de Plató sobre el procés del coneixement. (2 punts). [Recomanació: comparació o amb els presocràtics o amb Sòcrates].
5. Valoració i crítica personal: Expliqueu si esteu d’acord o en desacord amb el mite de la caverna . Creus que té alguna vigència allò que explica el mite de la caverna? Raoneu la resposta. (2 punts).


[Recomanació: Ajuda al corrector, treballa bé, ordenament i segurament. Fes-ho bé: bona lletra, estil, cal·ligrafia, ortografia; i deixa marges i espais. Fes de filòsofa o filòsof, raona les respostes].



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada