Es tracta de l'examen de 2n Bat B.
Cal refer les preguntes que es demanen, cadascú té una proposta d'allò que cal fer.
Enllaço el vostre examen: 2n Bat B.
Cadascú
té els seus criteris que cal fer, la pregunta tres és la més important i
cal explicar-la i aprofundir-la, cadascú té la qüestió o el tema que ha
de fer, com fer ho? Bloc:
Recursos argumentatius.
Criteris de correcció.
Teoria:
Classe i filoxarxa i conceptes.
Models i exàmens resolts:
Obligacions:
No copiar literalment, fer-ne el teu Plató i la teva feina.
Pregunta 1 i 2 al text, no definicions generals.
Pregunta
3, tot Plató i bé i ampliament. No copiar literalment. No tots els
conceptes i no tots a l'hora. Els que calgui i explicats.
Pregunta 4: Tres paràgrafs un per autor, a) , b) i C) comparació i semblança i diferència.
Pregunta 5: Valoració i opinió.
Reclamacions previstes de notes i per escrit a final de curs.
Si
aleshores algú, per força, arrossegués el presoner
alliberat pel
pendent abrupte i escarpat, i no el deixés anar abans d'haver
arribat a la llum del sol, ¿no és cert que sofriria i que es
revoltaria en ser tractat així, i que, un cop arribat a la llum del
sol, s'enlluernaria i no podria mirar cap de les coses que nosaltres
diem que són vertaderes?
-No
podria -digué-, almenys no de cop.
-Necessitaria
acostumar-s'hi, si volia contemplar les coses
de dalt. De primer,
observaria amb més facilitat les ombres; després, les imatges dels
homes i de les coses reflectides a l'aigua; i, a la fi, els objectes
mateixos.
Després,
tot aixecant la vista cap a la llum dels astres i de la lluna,
contemplaria, de nit, les constel·lacions i el firmament mateix,
molt més fàcilment que no pas, durant el dia, el sol i la llum del
sol.
-És
clar que sí.
-Finalment,
penso que podria mirar el sol, no només la seva imatge reflectida a
les aigües ni a cap altre indret, sinó que seria capaç de mirar-lo
com és en si mateix i de contemplar-lo allà on veritablement és."
(Plató,
República 515)
1.
Expliqueu breument les idees principals del text i com hi apareixen
relacionades. Ens podem preguntar de què tracta. Temes relacionats,
explicació del text i sobre el text. (2 punts). [Recomanació:
extensió de 80 a 100 paraules]
2.Expliqueu
breument el significat dels següents conceptes: a) “presoner
alliberat” ; b)
“coses de
dalt”. Es troben
subratllats: (0,5 punts cadascun): [Obligació i criteri: dintre del
text i en el text, no feu definicions generals. Extensió 15 a 25
paraules.]
3.
Què vol dir Plató amb: “mirar-lo
com és en si mateix i de contemplar-lo allà on veritablement és”?
(Haureu de referir-vos als aspectes generals del pensament de Plató,
de les concepcions filosòfiques de classe, del llibre de text que
siguin pertinents encara que no apareguin en el text).(3 punts)
[Recomanació: camí de la dialètica: puja?, baixa? on va?]
4.
Compareu la teoria de Plató sobre el procés del coneixement. (2
punts). [Recomanació: comparació o amb els presocràtics o amb
Sòcrates].
5.
Valoració i crítica personal: Expliqueu si esteu d’acord o en
desacord amb el mite de la caverna . Creus que té alguna vigència
allò que explica el mite de la caverna? Raoneu la resposta. (2
punts).
[Recomanació:
Ajuda al corrector, treballa bé, ordenament i segurament. Fes-ho bé:
bona lletra, estil, cal·ligrafia, ortografia; i deixa marges i
espais. Fes de filòsofa o filòsof, raona les respostes].
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada