dimecres, 12 de novembre del 2014

Esquema de lectura de textos.

Tema i feina de la lectura de textos. 



Activitat al text:
Història de la filosofia. 


Aprenentatge
Avaluació
Estratègies
Activitats

Deducció i fer inferències.
Aprendre a treure, deduir i inferir informació dels textos.

L’alumne ha de ser capaç de treure informació del text.
Pregunta 1 de l’examen.
Utilitzar aquesta estratègia per a arribar al significat:

·        Identificar les paraules clau i les idees principals.
·        Reflexionar sobre els coneixements que té cadascú sobre el tema.
·        Veure què diu el text i què no diu. Rellegir i comprovar el significat.


. Modelatge i Aprenentage per observació:

- Llegir el text, pas a pas. Aturar-se en la lectura i  intentar connectar la informació amb els coneixements previs.
- A partir de les suposicions que es fan, suplir buits de contingut i així, no haver de deixar la lectura per manca de comprensió.
- Posar-se en la situació que planteja el text.
- Arribar a un nivell de comprensió crítica i valorativa

Aquests dies a tots els grups hem treballat aquest esquema que es tracta de llegir el text i pregunta 1. Enunciat:

1. Expliqueu breument les idees principals del text i com hi apareixen relacionades.

Aquí es respon sobre el text al bloc i la forma d'explicar-ho i  explicar-hi i corregir-ho és sobre el text: 
  • Idees principals i com hi apareixen relacionades.  
  • Xarxa conceptual.
  • Responc a la pregunta: de què tracta?
  • Practicar i fer-ho. 
També la pregunta 3, que és la teoria de l'autor i relacionar-ho amb el text. Sempre tindrà relació del text i la pregunta que es faci. 

Model d'examen de Plató: 

Plató, La República, VII, 517 b-c. 
La pregunta 3 diu així:
3. Expliqueu per què Plató diu que: "al cim de tot el cognoscible, i encara amb un gran esforc, s'hi veu la idea de bé". (En la vostra resposta, heu de referir-vos als aspectes del pensament de Plató que siguin pertinents, encara que no apareguin explícitament en el text).

 També la pregunta cinquena: 
Que del mateix model d'examen té aquesta forma: 
5. Expliqueu si esteu d'acord o en desacord amb les característiques que han de tenir els governants segona Plató. Raoneu la resposta. 

Model extret del llibre: Atena. Lectures de Filosofia (2013-2015). Editorial, Rba, La Magrana, Barcelona, 2013. pàgina 401-402.

 Bé, fins ara.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada