divendres, 23 de setembre del 2016

Model d'examen I Heràclit.

Model d'examen I. 

Heràclit.


Hola, bon dia. Avui divendres 23, us entrego aquesta feina.

Llavors caldrà entregar-lo dimecres 28 de setembre de 2016.


INSTITUT de TOSSA de MAR                                                  CURS 2016-2017
DEPARTAMENT DE
2n Bat. (Història de la Filosofia)
EXAMEN (parcial,  1r Trimestre)
Data:
NOTA:
NOM I COGNOM:




Fragment (DK-1) “Aquest mot logos, els homes no el comprenen mai, ni abans d’haver-ne sentit a parlar ni després. Encara que tot succeeix segons aquest mot, semblen no tenir cap experiència de paraules i de fet com els que jo exposo, distingint i explicant la natura de cada cosa. Els altres homes ignoren allò que han fet en estat de vetlla, com obliden allò que fan durant el son.”
Fragment (DK 119) “El daimon de cada home és el seu caràcter.”

1. Expliqueu breument la idea principal d’aquests fragments i les idees secundàries, mostreu la xarxa conceptual del text. (2 punts). [Redacció i tema breu. Al voltant de 100 paraules].
2. Expliqueu breument el significat d’algunes expressions del text. (1 punt): 2a) .  2b) caràcter. [Breu al text i en el text; 15- 25 paraules.]
3. Quines raons té Heràclit per a justificar el seu mètode?  (Haureu de referir-vos als aspectes generals del pensament de l’autor que siguin pertinents.)  (3 punts). Fragment 119. Intenta respondre a la pregunta: “Si el pensament i el “logos” són comuns a tots els homes, com pot ser que siguin tan diferents els uns dels altres?” Fragment 1. Vol respondre a la qüestió: “Què és el logos i com cal entendre’l?”
4. Compareu la concepció heraclitiana d’arkhé  amb una altra concepció d’arkhé d’altres presocràtics (2 punts). [Obligació:  amb els presocràtics, un i només ú, d’aquests autors.
5. Raoneu i justifiqueu la resposta, sobre allò que volen saber els presocràtics, de què tracten? Com van? Quina impressió en tens? Bona, dolenta. (2 punts)

[Recomanació: Ajuda al corrector, treballa bé (ordenament) i segurament. Fes bona lletra, estil, cal·ligrafia i ortografia. Deixa marges i espais. Pregunta’t, qüestiona’t i fes de filòsofa o filòsof].





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada