dissabte, 3 de desembre del 2016

Refereixo algunes idees per als criteris de correcció.



Criteris de Correcció.
·         
 Es tracta de correus entre examinadors i coordinador i professors. 

1.      Copio la indicació sobre l’extensió de les respostes a les preguntes de l’examen de les PAU que es troba als criteris de correcció de les convocatòries de juny i setembre de 2016 per suggeriment del coordinador, en J. M.
“ LLARGADA DE LES RESPOSTES
Cal tenir en compte que pot haver-hi estudiants que s’expressin de manera concisa,
però que, tot i així, siguin capaços de presentar totes les idees que es demanen i,
sobretot, de mostrar que tenen una bona comprensió d’allò pel qual se’ls demana. En
aquest cas han de rebre, és clar, la puntuació que els correspon (que pot ser la
puntuació màxima): heu d’evitar pensar inconscientment que per tenir la màxima
puntuació s’ha d’haver escrit molt.
Avaluem la qualitat i pertinença de les idees que s’exposen; no la quantitat de paraules
que es fan servir per exposar-les.
Per això mateix: el fet que un estudiant hagi escrit molt, no ha de fer que li posem una
puntuació més alta si allò que diu no és rellevant per a allò que es demana, o si
simplement va repetint de diferents maneres les mateixes idees.”

 Altres casos:
·         Concreció de la mateixa situació sobre la pregunta 3.
Copio una altra aportació entre professors. 

“El que t'ha dit l’altra ... no és cert. A la pregunta 3 els alumnes han de fer una petita introducció explicant  què vol dir la frase i a quins aspectes de la teoria de l'autor fa referència. En resum cal respondre la pregunta i respectar-la.
Després desenvolupar el tema del que tracta la frase, aquí poden, també, explicar de manera molt senzilla, altres aspectes que es relacionin amb el tema central.
El que mai s'ha de fer, és "vomitar" tot el que saben de l'autor que és l'única manera d'omplir tants fulls. Això es penalitza ja que si ho fan mai podràs saber si realment han entès de què han de parlar i per tant tampoc si han entès la frase o el text.
Centrar-los en el tema principal, que diguin tot el que en sàpiguen d'ell i exposar de forma molt “escueta” temes col·laterals és el que s'ha de fer, aquest aspecte, per cert els resulta molt més complicat que explicar tota la teoria de l'autor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada